بشر همواره به دنبال پیداکردن راهی برای گسترش علم و دانش و ترویج آن بوده است. در این راستا میتوان از روش های جذاب و عموما ساده ای برای آموزش افراد استفاده کرد.

یکی از حوزه های مهم و کارآمد در آموزش و یادگیری، بخش علوم فنی مهندسی و به ویژه ساخت پل های عظیم و کاربردی می باشد.

در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این حوزه و علی الخصوص ساخت پل هایی از جنس ماکارونی شده است. در واقع سازه های ماکارونی، همان پل های عظیم در مقیاس کوچک شده هستند که با استقبال فراوان علاقمندان این حوزه مواجه شده است.

سازه های ماکارونی چیست؟

به سازه هایی که با هدف آموزشی و تنها به وسیله رشته های ماکارونی و چسب طراحی و ساخته می شوند، سازه های ماکارونی گفته می شود.

این سازه ها، در مقیاس کوچک تری نسبت به سازه ها و پل های عظیم و واقعی ساخته و میزان پایداری و تحمل آنها در برابر فشار سنجیده و اندازه گرفته می شود.

ساخت سازه های ماکارونی

در ساخت یک سازه ایده آل می بایست اهدافی را مدنظر و دنبال کنیم. این اهداف عبارتند از:  1- سازه ساخته شده می بایست به گونه ای طراحی شود که با کمترین وزن تحمل بیشترین فشار را داشته باشد.  2-  از آنجایی که رشته های ماکارونی در برابر خمش بسیار شکننده و ضعیف هستند، بنابراین این سازه ها باید به گونه ای طراحی شوند که در ساخت آن این خمش، به حداقل میزان ممکن برسد.

نکته بسیار مهم در ساخت این سازه ها، که باید به آن توجه شود این است که همانطور که گفته شد، بدلیل شکننده بودن بافت ماکارونی، این پل ها باید در مکان عاری از گرما و رطوبت بالا قرار گیرند. زیرا در غیر اینصورت ماکارونی ها، ترک می خورند و مقاومت پل کاهش می یابد.

اهداف سازه های ماکارونی

شکوفایی قدرت طراحی و ابتکار عمل دانش آموزان

پرورش قدرت خلاقیت

تقویت اعتماد بنفس

افزایش تعاملات و ارتباطات از طریق انجام کار گروهی

اشنایی با مفاهیم اشکال هندسی سه بعدی

یادگیری مباحث آموزشی علوم(نیرو)

اشنایی با مفاهیم مقاومت اشیاء، اصول ساخت و بهینه سازی

باتوجه به افزایش روزافزون علاقمندان به این حوزه، هرساله مسابقات بسیاری به صورت استانی، کشوری و جهانی برگزار می گردد.

لکوایران نیز در راستای اهداف پژوهش محور دانش آموزی خود و با بهره گیری از اساتید مجرب و متعهد در این رشته جذاب سالیان سال به عنوان یکی از شرکت های پویا، به فعالیت مشغول می باشد. لکو، با برگزاری کلاس های آموزشی سازه های ماکارونی تحت عنوان رشته لکوپل، به صورت حضوری و مجازی اقدام به ثبت نام و برگزاری این دوره ها می کند. همچنین، در جهت آماده سازی دانش آموزان و علاقمندان این رشته، بستر مناسبی برای شرکت و حضور آنان در مسابقات کشوری و جهانی فراهم می باشد.

این رشته، در 5 ترم و برای گروه سنی 8 سال به بالا مناسب می باشد. همچنین، سازه های ماکارونی به دو صورت ترمیک و کارگاه های یک روزه قابل اجرا و برگزاری ست.

برای ثبت نام در دوره های آموزشی سازه های ماکارونی، به سایت لکو به نشانی Leco.ir مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

لکوپل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *