دومینو یک بازی و سرگرمی جذاب فکری است که از ساختن یک زنجیره از مستطیل های کوچک تشکیل می شود.

در این بازی با چیدن قطعه های مستطیل شکل میتوان تصاویر و اشکال مختلف، متفاوت و متنوعی را به وجود آورد.

نوعی از بازی دومینو به نام تاپلینگ وجود دارد که شامل چیدن زنجیره‌ای از دومینو هاست که با چیدن مستطیل‌های کوچکی که کنار هم قرار می‌گیرد شروع می‌شود. زمانی که یکی از آنها بیفتد، به صورت زنجیر وار بقیه قطعات هم می‌افتند.

با قطعات دومینو می توان طرح های جالب و متنوعی ایجاد کرد که این خصوصیت باعث رشد و تقویت خلاقیت افراد خواهد شد.

تاریخچه بازی دومینو

عده ای معتقدند بازی دومینو، در ابتدا در کشور چین پدیدار گشت و دومینوی نوین و جدید در ایتالیا تولید و ارائه شد.

اما ایده این بازی برای نخستین بار ، توسط ملوانان انگلیسی که در سفرهای طولانی مدت خود به دنبال راهی برای سرگرمی و اوقات فراغت بودند، ابداع شد. آقای روبین پاول ویجرز، معروف به اقای دومینو در سال 1998 میلادی، این بازی را در هلند و سپس سایر نقاط جهان انتشار داد. جالب است بدانید هرساله در ماه نوامبر، جشنواره ای تحت عنوان روز دومینو در سطح بین المللی برگزار و علاقمندان این بازی جذاب را از سراسر دنیا گرد هم می آورد.

دومینو در ایران

بازی دومینو پس از ورود به کشور ما، توانست جایگاه خاص و ویژه ای بین اقشار و گروه های مختلف اجتماعی از جمله: دانش آموزان، خانواده ها، دانشجویان و … به دست بیاورد.

از این رو، مسابقات، جشنواره های استانی و کشوری هرساله در حال برگزاری می باشد که با استقبال مخاطبان بسیاری مواجه شده است.

مسابقات دومینو با طراحی  مکانیزم های از پیش تعیین شده به همراه تکنیک خاص چیدمان قطعات دومینو، تلفیقی از هنر و خلاقیت افراد را به نمایش می گذارد.

اهداف بازی دومینو عبارتند از:

افزایش توجه و تمرکز

افزایش سرعت عمل

تقویت توالی دیداری

افزایش هماهنگی چشم و دست

افزایش میزان خلاقیت فردی

تقویت قوه ی تخیل

تقویت مهارت های ارتباطی، مشارکتی و هیجانی بین افراد

تقویت روحیه همکاری افراد

تقویت هوش تجسمی- فضایی

 

باتوجه به موارد یاد شده و همچنین بدلیل استقبال روزافزون اقشار مختلف افراد جامعه از این بازی سرگرم کننده که پایه ای خلاقانه دارد، لکوایران برآن شد در راستای اجرای تئوری مزرعه فکر، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی این بازی جذاب در قالب رشته ای جذاب به نام لکودومینو نماید. لکو، در جهت افزایش میزان خلاقیت و تمرکز دانش آموزان، با برگزاری این دوره ها به صورت حضوری و مجازی بستری مناسب را برای همه ی افراد با نیازهای متفاوت فراهم کرده است. همچنین، در کنار دوره های آموزشی متنوع و خلاقانه، پکیج آموزشی زیبا و جذابی برای آموزش افراد در اختیار آنان قرارخواهد گرفت.

لکودومینو هم اکنون در 4 ترم و برای گروه سنی 4 سال به بالا مناسب می باشد.

لکودومینو

لکوأومینو

لکودومینو

جهت شرکت در این دوره آموزشی، میتوانید با مراجعه به سایت لکو و تکمیل فرم، در این رشته جذاب ثبت نام نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *