لکوکاپ ایران،  بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی خاورمیانه بوده که هرساله در یکی از دانشگاه های معتبر کشور و در شهر تهران برگزار می شود. در این رویداد، بالغ بر 5000 دانش آموز در سراسر کشور در رشته های متنوع از جمله لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوروبو(ربات فوتبالیست، جنگجو، پارک نوری، آتشنشان)، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکو دومینو، لکوسام( سرعت انتقال محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوبیو(تشریح جانوری)، لکوپد(پژوهش دانش آموزی)، لکومجیک(الکترونیک دانش آموزی)، لکوفلای(هوافضا)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و … با هم به رقابت می پردازند.

 

هفدهمین دوره این جشنواره، براساس برنامه ریزی صورت گرفته قراربود در تاریخ ۲۹ فروردین در دانشگاه تهران برگزار گردد. با توجه به شیوع این ویروس و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ایشان، تصمیم تیم برگزارکننده بر ایجاد روش جدید در جهت برگزاری این دوره از جشنواره شد. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزشی دانش آموزان می باشد، لذا برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در نهایت پس از بررسی های فراوان، تصمیم تیم برگزار کننده جشنواره مبنی بر این شد که این رویداد به صورت غیرمتمرکز در پایگاه های منتخب سراسرکشور برگزار گردد.

 

هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی-پژوهشی لکوکاپ ایران، در 105 پایگاه منتخب کشوری و به صورت غیرمتمرکز برگزار و دانش آموزان در دو لیگ کارگاهی و مسابقاتی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

در این بخش به رتبه بندی مدالی شهرهای برتر لکوکاپ 17 می پردازیم >>> از میان پایگاه های منتخب کشوری در سراسر کشور و  از بین نمایندگان شرکت کننده در جشنواره لکوکاپ ایران، برخی از نمایندگان به عنوان پر مدال ترین شهرهای کشور عزیزمان، در هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران خوش درخشیدند .این شهرها در رتبه بندی مدالی لکوکاپ ایران  عبارتند از:

 

۱. استان کرمان، شهر کرمان                5 مدال طلا، 7 نقره و 4 برنز.

۲. استان مازندران، شهر گلوگاه             5 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز.

۳. استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز 3 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز.

۴. استان گلستان، شهرگرگان                 1 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز.

۵. استان مازندران، شهر بهشهر            1 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز.

6.  استان همدان شهر همدان / استان هرمزگان شهر بندر عباس         هرکدام 1 طلا و 1 نقره.

8. استان سمنان، شهر سمنان               1 مدال طلا و 1 برنز.

9. استان تهران شهر ورامین / استان اردبیل شهر خلخال / استان کرمان شهر سیرجان / استان مازندران شهر تنکابن / استان خراسان رضوی شهر مشهد،  هرکدام موفق به کسب 1 مدال طلا در این دوره از مسابقات شدند.

 

 لکوکاپ ایران، ضمن تبریک به همه ی مدال آوران این دوره از مسابقات،  امیدوار است با بهره گیری از روش های نوین و با همکاری نمایندگان و اولیای دانش اموزان حاضر در سیستم آموزشی خود بتواند دوره های آتی این جشنواره را هرچه باشکوه تر برگزار نماید.   

 

رتبه بندی مدالی

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *