روش های مختلفی برای آموزش و محاسبات ریاضی وجود دارند. برخی از این روش ها کسل کننده  و برخی جذاب هستند.

چرتکه یکی از روش های جذاب برای یادگیری ریاضی ست که کودک شما را به یادگیری تشویق می کند. امروزه چرتکه در سراسر جهان محبوب شده و باعث آسان  شدن درک کودکان از ریاضی و محاسبات می شود. چرتکه به عنوان پایه ای برای یادگیری زبان ریاضی محسوب می شود که تأثیر آن را می توان در مقاطع بالاتر همچون: ابتدایی و دبیرستان مشاهده کرد.

 

آموزش چرتکه به کودکان

 

همه والدین دوست دارند فرزندانشان در زندگی پیشرفت کنند. دوران کودکی سنی حساس برای رسیدن به این هدف است. طبق تحقیقات، رشد مغز انسان در کودکی پتانسیل بیشتری دارد و هر کودک اطلاعات را به شکل های متفاوتی دریافت و پردازش می کند. چرتکه برای کودکان روشی جذاب و جالب برای یادگیری مهارت ریاضی است.

چرتکه یک ابزار محاسبات قدیمی ست که قدمت طولانی دارد. محاسبات اعداد و ارقام به وسیله چرتکه با سرعت بیشتری انجام می شود که تسهیل در محاسبات را فراهم می سازد. با وجود اینکه چرتکه یک ابزار محاسباتی قدیمی ست امروزه آموزش آن در برخی مدارس وجود دارد.

 

هدف از آموزش چرتکه به کودکان

 

دوران کودکی دوره ای مهم در زندگی هر فرد است. رشد ذهنی، عاطفی، جسمی و اجتماعی انسان در همین سنین ابتدایی در بالاترین حد خود قرار دارد. ریاضیات به دلیل پیچیدگی که در ساختار خود، از نظر دانش آموزان خسته کننده به نظر می رسد. اما در صورتی که با یک روش جذاب و جدید فرا گرفته شود در آنها اشتیاق به وجود می آورد. آموزش چرتکه یک روش جذاب برای یادگیری مهارت ریاضی به خصوص در بین کودکان به شمار می رود.

هدف از آموزش چرتکه، آشنا کردن کودکان به محاسبات از طریق روش  های ذهنی ست. آموزش چرتکه به کودکان همچنین باعث بهبود فعالیت مغز می شود. مغز انسان از رشته های عصبی در هم تنیده تشکیل شده که مانند یک کامپیوتر عمل می کنند. هنگام کار با چرتکه هر دو نیمکره مغز همزمان با هم عمل می کنند. در نتیجه تکرار این روش باعث تقویت سلول های مغزی می شود.

 

وقتی دو نیمکره مغز فعال شود و تمرین و تکرار مداوم صورت گیرد، به مرور سرعت محاسبات افزایش می یابد. اما آموزش چرتکه فقط محدود به افزایش سرعت محاسبات نیست.

 

مزایای دیگر آموزش چرتکه کدام است؟ در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می پردازیم:

 

  • افزایش میزان تمرکز
  • افزایش قدرت مهارت های حرکتی
  • بهبود مهارت های محاسبه
  • افزایش قدرت حل مسئله
  • بهبود قدرت حافظه و یادگیری
  • بهبود مهارت های تجسم و تصویرسازی
  • افزایش میزان اعتماد بنفس

 

لکوایران، با برخورداری از برترین و مجرب ترین مدرسین سراسر کشور، در جهت رشد و پرورش ذهنی و فکری دانش آموزان و با استفاده از رویکرد هوش های چندگانه گاردنر، سالهاست که به آموزش رشته هایی جذاب از جمله آموزش چرتکه با عنوان “لکومس” پرداخته است. همچنین بدلیل شرایط موجود، امکان ثبت نام آنلاین و حضور در کلاس ها بصورت مجازی برای تمامی دانش آموزان عزیز از سراسر کشور فراهم می باشد.

جهت ثبت نام در دوره های لکومس به لینک ثبت نام کشوری به نشانی www.leco.ir  مراجعه و یا  جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

 

آموزش چرتکه در کودکان

 

 

8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *