رباتیک چیست ؟

رباتیک شاخه‌ای میان رشته‌ای از مهندسی و علم است که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه و چند رشته دیگر می‌شود . رباتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از رباتها می‌شود.

 

کاربردهای رباتیک

امروزه، ربات ها در هر موقعیت و به هر منظوری به کار می روند و بسیاری از آن‌ها در فرایندهای تولید یا مکانهایی که انسان ها قادر به حیات نیست، استفاده می‌شوند. ربات ها در اشکال مختلف طراحی و ساخته می شوند، ولی بعضی از آن‌ها طراحی می‌شوند تا شبیه انسان به نظر برسند. ربات های انسان نما می توانند حرف زدن، راه رفتن و فرآیندهای شناختی انسان را تقلید کنند. بسیاری از ربات های امروزی، در گستره ربات های مقلد قرار می گیرند.

ایده طراحی و ساخت ماشین های خودکار به دوران گذشته بر می گردد ولی تحقیق و پژوهش در خصوص کاربردی شدن این ماشین ها، مربوط به قرن بیستم می باشد.

همگام با پیشرفت صنایع و  تکنولوژی، تحقیق و طراحی در خصوص ساخت ربات های جدید آغاز گردیده و بسیاری از ربات ها در حوزه های مختلف صنعتی، نظامی، خانگی و … به کار برده می شوند.

با پیشرفت علم رباتیک در آینده ای نه چندان دور، علم رباتیک با پیشرفتی بسیار زیاد مواجه خواهد شد، به گونه ای که این ربات ها کلیه امور ریاضی، محاسباتی و بدنی را به عهده خواهند گرفت و تمامی آنها جایگزین انسان خواهند شد. همچنین در بسیاری از خطوط قطعات الکترونیک، تولید دارو و اعضای مصنوعی بدن نیز شاهد به کارگیری علم رباتیک نیز هستیم.

 

مزایای کلی آموزش رباتیک به کودکان

پرورش و تقویت خلاقیت در کودکان

تقویت میزان علاقمندی به الکترونیک  و ریاضیات

تقویت مهارت کار گروهی

افزایش مهارت حل مسئله

شناسایی استعداد و خلاقیت ذهنی کودکان

 

آموزش رباتیک به کودکان

زمانی که صحبت از آموزش رباتیک به کودکان می شود، منظورمان سرهم کردن چند قطعه ی آماده نیست. بلکه در مرحله نخست ما بدنبال  کشف استعداد و تقویت خلاقیت در او هستیم.

کودکان در کنار آموزش رباتیک و آشنایی با قطعات آن، به یادگیری گام به گام و تدریجی علومی مثل ریاضی، فیزیک، مکانیک نیز خواهند پرداخت. در واقع آموزش رباتیک، زمینه آموزش و یادگیری علوم دیگر را نیز فراهم خواهد کرد.

کودک می تواند با در اختیار داشتن ابزار و قطعات رباتیک، زیباترین و بهترین چیزی که در ذهن دارد را تصویرسازی و آن را به مرحله ساخت و اجرا بگذارد.

همچنین با یادگیری رباتیک، در مدت کوتاهی خواهد توانست ماشین و ربات های جالب و جذاب و خلاقانه بسازد.

لکوایران، در راستای اهداف مزرعه فکر و افزایش میزان یادگیری دانش آموزان با رشته رباتیک، دوره های مرتبط با این رشته جذاب را تحت عنوان رشته لکوروبو برگزار می کند. لکوروبو با طراحی نظام مند خود برای پرورش ذهنی کودکان با هر سطحی از استعداد طراحی شده است. در این رشته، کودکان از مرحله کار با سازه های مکانیکی و ساخت دست سازه های خلاق تا مرحله الکترونیک و برنامه نویسی را طی خواهند کرد.

 

لکوروبو در 9 ترم، برای گروه سنی 7 تا 18 سال مناسب می باشد.

آموزش رباتیک به کودکان

 

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره  26323611-021 تماس حاصل نمایید.

آموزش رباتیک به کودکان2

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *