بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی 

شاید دغدغه ی خیلی از شما به عنوان پدر و مادر، این باشد که بهترین سن یادگیری زبان دوم چه سنی است.

این مسئله که کودکان بسیار زودتر و راحت تر از سایرین مهارت های جدید را می آموزند، بسیار روشن است چرا که کودکان دارای هوش و استعداد بیشتری هستند و راحت تر اطلاعات جدید را به خاطر می سپارند.

طبق مطالعات صورت گرفته، بهترین زمان برای یادگیری زبان، تا سن 10 سالگی می باشد.زیرا یادگیری در این سن برای کودکان راحت تر است و سریع تر با زبان جدید وفق پیدا می کنند.

نوجوانان زیر 18 سال هم مهارت های زیادی در یادگیری یک زبان جدید دارند.اما هرچه سن بالاتر رود،یادگیری نیز سخت تر شده و نیازمند زمان بیشتری دارد.پس چالش یادگیری در سنین بالاتر سخت تر صورت می گیرد اما غیر ممکن نیست.

 

قبل از 18 سالگی یادگیری زبان جدید را فراموش نکنید!

گرچه پس از 18 سالگی هم افراد می توانند مهارت های جدید کسب کنند.اما برای مهارتی مثل یادگیری زبان دوم، ممکن است نتوانند به خوبی زبان مادری شان، این مهارت را کسب کنند و زمان بیشتری را باید صرف این کار کنند.

از طرفی در اکثر جوامع، افراد پس از 18 سالگی، خانه را ترک کرده و مشغول یک کار تمام وقت می شوند و یا برای شغل آینده شان مهارت و تخصص کسب می کنند.بنابراین بهتر است که کودکان و نوجوانان، تا قبل از 18 سالگی این کار را انجام دهند.طبق تحقیقات انجام شده، اگر یادگیری یک زبان جدید قبل از 10 سالگی صورت گیرد، به مراتب نتایج آن بهتر و شگفت انگیزتر می باشد.

 

نقش والدین در یادگیری زبان دوم کودکان

این نکته مهم را نیز باید در نظر داشته باشیم که والدین می توانند نقش بسیار تعیین کننده ای را در این خصوص  ایفا کنند.البته آن ها در این راه به تنهایی نمی توانند این کار را به درستی انجام دهند و نیازمند یاری و راهنمایی متخصصین مجرب هستند.چراکه آموزش زبان به کودکان با افراد بزرگسال متفاوت می باشد و نیازمند متد ها و روش های خاصی مثل استفاده از شعر، موسیقی، بازی و .. می باشد.

بنابراین نقش پدر و مادر در یادگیری زبان دوم کودک و آینده ی او، بسیار مهم است.آن ها باید علاوه بر توجه به نام استاد و دانشگاه، به مواردی چون روش تدریس و متد به کار رفته در آموزش، سطح علمی اساتید، محیط آموزشگاه، کتاب ها و سایر عناصر آموزشی توجه و حساسیت زیادی نشان دهند.

در نهایت، این شما هستید که از استعدادها و تلاش های فرزندتان برای یادگیری  آگاهید و بهتر از هر شخص دیگر آنچه که برای فرزندتان مناسب تر است، را تشخیص خواهید داد. بنابراین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان با توجه به ویژگی ها و توانایی های مختلف کودکان، متفاوت است و شما به عنوان پدر و مادر، آن را به راحتی  تشخیص خواهید داد.

 

فوايد آموزش زبان دوم

آموزش زبان‌هاي دوم و سوم علاوه بر آنكه به فرد در ارتباط بهتر كمك مي‌كند، به موفقيت فرد در برنامه‌هاي مدرسه و مهارت‌هاي حل مسئله نيز كمك مي‌كند. اين افراد درك عميق‌تري از فرهنگ خود و همچنين فرهنگ زباني كه در آن مسلط شده‌اند، دارند. همچنين اين افراد در رقابت‌هاي شغلي براي كسب مشاغل بهتر و ارتباط‌هاي بين‌المللي موفق‌تر هستند.

البته این موضوع هم در نظر داشته باشیم  که كودك بايد تا حدي از بهره ‌هوشي لازم برای یادگیری زبان دوم  برخوردار باشد.مثلا در صورتي كه كودك به تاخير در رشد گفتار و زبان دچار است، ابتدا به او كمك شود تا پايه‌های زبان و گفتار درماني در ذهن او تقويت شود و سپس به آموزش زبان ديگر بپردازد.

 

نکاتی در آموزش زبان به کودک:

-برای آموزش بهتر زبان به کودک و کمک به تفکیک ذهنی او، در زمان های مشخصی با او به زبان دوم سخن بگویید.

-برای بهبود آموزش زبان دوم به کودک، از فیلم و موسیقی استفاده کنید.

-سخن گفتن به زبان دوم با کودک را در زمانی برنامه ریزی کنید که کمترین استفاده را از زبان مادری می کنید.

-آموزش زبان به کودک، باید با در معرض قرار دادن کودک با آن زبان صورت گیرد.یعنی این کار نباید به صورت رسمی انجام شود و باید به راحتی و با بهره گیری از زبان دوم در مکالمات روزمره،انجام گیرد.

 

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی
بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی و فواید آموزش زبان دوم

سخن آخر

یادگیری زبان در هر سنی امکان پذیر است. اما کودکان با شجاعت بیشتری نسبت به بزرگسالان، از یک زبان جدید استفاده می کنند و باکی از تلفظ ناصحیح کلمات ندارند. این موارد به علاوه ی نکاتی که گفته شد، بیانگر این است که یادگیری زبان دوم، در سنین کودکی بهتر است و بهترین سن برای آموزش زبان، تا قبل از ۱۰ – ۱۱ سالگی می باشد.

با توجه به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان و لزوم برنامه ریزی در جهت یادگیری این زبان برای فرزندان عزیز ایران زمین، لکوایران با بهره مندی از مدرسینی مجرب و توانمند اقدام به برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق بازی  و با استفاده از روش های خلاقانه کرده است. این دوره با عنوان رشته لکو ایفان در لکوایران در حال برگزاری می باشد. در این رشته کودکان از طریق پکیج آموزشی که در اختیارشان قرار می گیرد، می توانند با ساخت قطعات مختلف با اصطلاحات و لغات انگلیسی مربوط به آن ها از طریق موسیقی و بازی آشنا  شوند. این روش آموزشی که مبتنی بر جدیدترین متدها و بهره گیری از به روز ترین منابع آموزشی می باشد، یکی از روش های منتخب در آموزش زبان انگلیسی به کودکان می باشد که با افزایش بالای یادگیری  همراه خواهد بود.

 

ویدئو معرفی رشته لکو ایفان:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *