تا بحال به یک کار خلاقانه با هدف پژوهشی فکر کرده اید؟ به اینکه بتوانید به عنوان یک کارآفرین، کسب و کار خودتون رو داشته و یا حتی اخذ نمایندگی لکو رو بگیرید؟ پس مطلب زیر رو راجع به اخذ نمایندگی لکو از دست ندید…

ایجاد و تقویت روحیه پرسشگری و پژوهش محور بودن یکی از اقدامات مهم در جهت ساختن و یا رسیدن به جامعه علمی به حساب می آید. آموزش و پرورش هرکشور، یکی از اهرم های قوی، توانمند و تاثیرگذار در جهت آینده سازی برای افراد یک جامعه محسوب می گردد ؛ اگر بدنبال نیرویی مجرب، متعهد و توانمند در جهت ساخت آینده یک کشور باشیم؛ به آموزش خوب و مناسبی نیز نیازمندیم. بنابراین باید برای رشد و اعتلای دانش آموزان، درحوزه آموزشی و تحصیلی، پژوهش های علمی دانش آموزی را نیز در دستور کار قرار داده و در جهت اجرایی شدن آن قدم برداشت.

پژوهش، یک کلمه فارسی به معنای تحقیق کردن، جستجو کردن، تفحص، طلب کردن و جویا شدن و معادل واژه انگلیسی research  می باشد.

دیدگاه صاحب نظران در خصوص پژوهش

از دیدگاه صاحب نظران، اگر بخواهیم تعریفی واحد از پژوهش داشته باشیم، میتوان گفت:

پژوهش علمی، یک بررسی نظام یافته، تجربی و انتقادی در مورد پدیده های طبیعی است که روابط بین آنها به وسیله فرضیه و یا حتی نظریه هدایت می شود.از دیدگاهی دیگر، پژوهش علمی، فرآیندی است که در آن جستجوی منظمی در جهت رسیدن به یک هدف و موقعیت روی میدهد و پژوهشگر باید در جهت یافتن کشف اصول و قواعد کلی و توصیف رابطه بین پدیده ها قدم بردارد.

در دهه های اخیر، پژوهش در آموزش و پرورش به عنوان یک موضوع مهم و پایه ای نهادینه شده و به لحاظ کمی و کیفی در سطح وسیعی رشد و گسترش داشته است. پژوهش در سطوح مختلف آموزش و پرورش از جمله در سطح ستادی و کلان و نیز شوراهای پژوهشی استانی و کشوری، در حال اجراست.

نقش آموزش و پژوهش در یادگیری

فرایند تعلیم و تربیت در تمامی کشورهای جهان، با سرعت و شتاب فزاینده ای مواجه شده است.به گونه ای که روزی نیست که شاهد تغییرات در حوزه روش های آموزشی و پژوهشی و شیوه های یادگیری دانش اموزان نباشیم. امروزه، آموزش از فرآیند گذشته خود، که صرفا انتقال دانش و اطلاعات به دانش آموزان بوده است، فراتر رفته و به آموزش شیوه های جذاب و مختلف حل مسئله،پرورش خلاقیت و آموزش چگونگی اندیشیدن می پردازد. تغییر و دگرگونی در شیوه های یادگیری- یاددهی و روش های تدریس خلاقانه، می تواند در نهادینه کردن اطلاعات و نیز تعمیق یادگیری، برای دانش آموزان نقش بسزایی ایفا کند.

به نقش خود در این حوزه اندیشیده اید؟

امروزه افراد بسیاری هستند که دغدغه کار آموزشی و پژوهشی دارند و میتوانند با ایده های خلاقانه خود، تغییرات بنیادین و اساسی در امر آموزش و پژوهش دانش آموزی ایجاد کنند.اما نیازمند پشتیبانی از از ایده ها و  فعالیت های خود و همچنین هدفمند شدن مسیرشان، از سوی دیگران می باشند.

سوال مهم و اساسی که پیش می آید، این است که آیا  افراد می خواهند در این مسیر راه خود را  به عنوان یک کارمند و یا  کارآفرین انتخاب کنند؟ در واقع ترجیح افراد کدام است؟

بسیاری از ما در جستجوی شغلی هستیم که ماهانه مبلغ مشخص و معینی از سمت شرکت و یا موسسه به حساب ما واریز شود.

طبیعتا در چنین سیستم‌هایی امکان رشد و پیشرفت، چه از لحاظ ارتقا جایگاه شغلی و چه از لحاظ کسب درآمد، کاری بسیار سخت خواهد بود.راه دیگری نیز وجود دارد و آن اینست که فرد، خودش یک کارافرین بوده و کسب و کار خود را تاسیس و راه اندازی کند.شاید بگویید اینکار در شرایط فعلی، نیازمند سرمایه اولیه و ریسک بسیار بالایی است که ممکن است منجر به شکست شود.

راه حل پیشنهادی چیست؟

راهکار بهتری نیز برای کسب درآمد بیشتر، بدون ریسک‌های کارآفرینی وجود دارد و آن اخذ نمایندگی از شرکت‌های فعال، معتبر و پژوهش محور در این حوزه می باشد.

لکوایران، یکی از این شرکت‌های ارائه‌دهنده  اخذ نمایندگی بوده که در حوزه تجهیزات پژوهش دانش‌آموزی، بزرگترین شرکت در خاورمیانه محسوب می شود. لکو، با هدف دستیابی به اهداف مزرعه فکر و با برخورداری از مدیران و مدرسین متعهد و حرفه ای، توانسته است با عنایت و لطف پروردگار و استقبال مردم عزیز ایران، شعبات متعددی در سراسر کشور عزیزمان راه اندازی کند. همانطور که گفته شد تمامی اهداف و فعالیت های مرکز بر پایه تئوری مزرعه فکر (تلاش در جهت رشد و پرورش خلاقیت، افزایش مهارت حل مسئله و تاثیر گذاری بر روی اهداف بلندمدت آموزشی و پژوهشی) می باشد.

گروه دانش بنیان لـکو، در جهت نیل به اهداف خود که بر پایه همکاری، تعامل و هم اندیشی با نخبگان و مدرسین علمی- پژوهشی کشور می باشد، برای دستیابی به این برنامه و هم راستا با توسعه و پیشبرد پروژه های دانش آموزی،گام برداشته است.

بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که موفقیت نهایی، زمانی بدست می آید که ما در جهت شناسایی  از فرصت هایی که در پیرامون مان وجود دارد قدم برداریم. اگر شما در تشخیص فرصت های کارآفرینانه مهارت بدست بیاورید، بدون شک آینده ی کاری بسیار درخشانی از عامه ی مردم خواهید داشت.

اما چگونه این مهارت را کسب کنید؟ پاسخ این است که اگر  فردی هستید که می خواهد در جهت رشد و اعتلای سیستم آموزشی اقدامی خلاقانه انجام دهد و اگر میخواهید در جهت اخذ نمایندگی لکو، قدمی بردارید، پس مسیر را درست آمدید…

نمایندگی لکو

همین امروز جهت اخذ نمایندگی لکو با ما تماس بگیرید و نماینده لکو شوید…

  جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت لکو به نشانی leco.ir  مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *