لکوکاپ ایران،  بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی خاورمیانه بوده که هرساله در یکی از دانشگاه های معتبر کشور و در شهر تهران برگزار می شود. در این رویداد، بالغ بر 5000 دانش آموز در سراسر کشوردر رشته های متنوع از جمله لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوروبو(ربات فوتبالیست، جنگجو، پارک نوری، آتشنشان)، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکو دومینو، لکوسام( سرعت انتقال محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوبیو(تشریح جانوری)، لکوپد(پژوهش های دانش آموزی)، لکومجیک(الکترونیک دانش آموزی)، لکوفلای(هوافضا)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و … با هم به رقابت می پردازند.

این جشنواره در قالب دو گروه مسابقاتی و کارگاهی برگزار می گردد. در لیگ های کارگاهی، دانش های نوین رونمایی و به تعداد خاصی از دانش آموزان شهرهای منتخب، آموزش های یک روزه ارائه می گردد.

همچنین در پایان آموزش ها، ارزیابی نهایی دانش آموزان نیز انجام گرفته و گزارشی از عملکرد دانش آموزان به آنها ارائه می گردد.

دانش آموزان شرکت کننده در لیگ های کارگاهی، به عنوان سفیران رشته های نوین در شهر خود، رسالت اشاعه فرهنگ آن رشته را عهده دار می شوند. همچنین می توانند جهت پیشرفت در دوره ها پس از جشنواره ملی لکوکاپ ایران، در حوزه نمایندگی های لکو، فعالیت آموزشی خود را تا سطح پیشرفته ادامه دهند.

مخاطب لیگ های مسابقاتی، دانش اموزانی هستند که آموزش های لازم را دیده و مهارت های لازم را کسب کرده اند. این دانش اموزان در یک فرآیند 9 ماهه در نمایندگی های لکوایران در سراسر کشور، این مهارت ها را بدست می آورند.

لکوکاپ ایران، به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزش هر دانش آموز و ارزیاب نهایی ایشان، محسوب شده و دانش آموزان می توانند در یک رقابت سالم، دانسته ها و مهارت های خود را محک بزنند.

اهداف برگزاری  لکوکاپ

بروز خلاقیت های علمی- پژوهشی

تقویت روحیه رقابت‌پذیری و رقابت‌جویی

معرفی میزان توانمندی‌های دانش آموزان

اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی

بهبود کیفیت آموزش های مهارتی

جهت دهی فعالیتهای آموزشی و حمایتهای تشویقی از دانش آموزان خلاق

لکولب لکوکاپ ایران

رباتیک لکوکاپ ایران

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *