جشنواره لکوکاپ

 

آیا از اهمیت آموزش رباتیک به کودکان اطلاع دارید؟ یکی از امور آموزشی که امروزه در دنیا به آن توجه می شود آموزش رباتیک به کودکان است. قبل از شروع بحث در خصوص آموزش رباتیک به کودکان اول باید با کلیات ساخت ربات مثل تعریف و … آشنا شوید.

ربات چیست؟

ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد و در بسیاری موارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تصمیم گیری مینماید. کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R ربات ‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

تقسیم بندی علم رباتیک

بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک و یا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک، دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده و به صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود.

همانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد. اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد، باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید. بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده می نمایند و همچنین به جهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده می کنند.

 

سن مناسب آموزش رباتیک به کودکان

ما اغلب دوست داریم فرزندانمان دوره های جدید آموزشی را گذرانده و مهارت های لازم را کسب نمایند. دراین راستا دوره های رباتیک برای کودکان، نوجوانان و حتی در برخی موارد برای دانش آموزان مهد کودک ها نیز توسط موسساتی برگزارمی شود.

آموزش رباتیک کمک بسیار زیادی به بروز خلاقیت های دانش آموزان خواهد کرد. آینده ای که پیش رو داریم آینده ای کاملا ماشینی خواهد بود.

در سال های آتی شاهد هوشمند شدن بسیاری از کارهای امروزی که با دست انجام میشود خواهیم بود. لذا آموزش رباتیک به کودکان باعث خواهد شد آنها با استفاده از حس کنجکاوی و استعدادهای نهفته شان دست به خلق چیزهایی بزنند که شاید بر بزرگان این علم پوشیده مانده باشد.

رباتیک علمی است که هرچه جلوتر بروید پیچیده تر می شود. این پیچیدگی ذهن کودکان را به چالش کشیده و از آنها نوابغی در علم می سازد. که مسلماً در سنین بالاتر رسیدن به چنین سطحی کار هرکسی نخواهد بود. آموزش رباتیک به کودکان می تواند هم بعنوان یک سرگرمی تلقی شود و هم پرورش افرادی که آینده ای روشن در انتظارشان خواهد بود.

 

مزایای کلی آموزش رباتیک به کودکان

– پرورش حس همفکری و کار گروهی

– پرورش خلاقیت

-تقویت هوش تجسمی- فضایی به واسطه ساخت سازه های مختلف رباتیکی

-تقویت هوش ریاضی- منطقی به واسطه کار با مدارات الکتریکی ، کنترلرها ، سنسورها و …

-آموزش اصول برنامه نویسی با استفاده از ربات های هوشمند

-آشنایی با مهارت های شغلی در حوزه های مکانیک ، برق و کامپیوتر

 

رشته جذاب لکوروبو

ما ، به خوبی می دانیم که آموزش STEM (علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی) جهت آماده سازی دانش آموزان برای جهان امروز که مدام در حال تغییر و نو شدن است، بسیار ضروری است.

با این حال، علاوه بر STEM، بسیاری از چیزهای باور نکردنی دیگری نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از کلاس های رباتیک یاد بگیرند. با توجه به توسعه همه جانبه علم رباتیک در زمینه های مختلف و قرار گیری این علم در زمره ۱۰ دانش برتر

تکنولوژی پیشرفته دنیا ، ضرورت یادگیری این علم بیش از پیش احساس می شود.

 

شرکت لکو ایران با استفاده از مواد اولیه  و با بهترین کیفیت و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تولیدات اختصاصی محصولات رباتیک خود را در اقصی نقاط کشور عرضه کرده است تا گام های موثری در جهت پیشرفت علم رباتیک در بین کودکان و نوجوانان این مرز و بوم داشته باشد.

واحد آموزش و پژوهش لکوایران، با بهره گیری از منابع علمی معتبر جهانی و تکیه بر دانش مهندسین جوان ایرانی ، طرح درس ها و آموزش های متنوع و به روزی ارائه کرده است که متد جدیدی برای آموزش رباتیک در سطح دانش آموزی محسوب می شود .

آموزش علم رباتیک در لکوایران،  با ساخت مقدماتی ترین ربات ها آغاز می شود و با پیشرفت گام به گام تا ساخت ربات های هوشمند ادامه پیدا می کند. ساخت سازه های رباتیکی در مقاطع دانش آموزی علاوه بر تقویت هوش تصویری فضایی و منطقی ریاضی موجب آشنایی با مفاهیمی همچون سنسورها ، کنترلرها ، موتورهای الکتریکی و … شده و نقش مهمی را درآشنایی با علوم مهندسی ایفا می کند.

 

ثبت نام رشته لکوروبو

جهت ثبت نام در رشته ی جذاب رباتیک لکو(لکوروبو)، به لینک ثبت نام کشوری در صفحه نخست سایت لکوایران به نشانی  WWW.LECO.IR   مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تهیه پکیج آموزشی لکوروبو و یا اخذ نمایندگی لکوایران، با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

 

اهمیت آموزش رباتیک

2 دیدگاه ها

  • I was pretty pleased to find this page. I want to to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you saved as a favorite to see new things on your site. Ardelis Gauthier Marilee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *