رشته ی دومینو

رشته ی دومینو خانواده ای از بازی ها که براساس کاشی( tile-based games ) بوده و شامل اشکال هندسی مستطیل شکل است که با نام بازی دومینو شناخته می شود. معمولا جنس قطعات استفاده شده در پک های دومینو از چوب یا پلاستیک بوده و اشکال پلاستیکی آن نیز تنوع رنگ زیادی دارند. معمولا در این بازی ،  قطعات بر طبق نقشه ای معین به صورت زنجیروار چیده می شوند. با بر هم زدن تعادل یک دومینو و اصابت آن با دومینو دیگر، تمامی دومینوها که به صورت زنجیر وار در کنار هم جای گرفته اند بعد از برخورد متوالی با یکدیگر دچار فروپاشی شوند.

مزایای دومینو 

از جمله فایده های آموزش این بازی برای کودکان می توان به بالا بردن ضریب هوشی و افزایش توانایی آنها در هوش و تمرکز اشاره کرد.  اگر چه آموزش بازی دومینو تنها به کودکان اختصاص نداشته و تمامی افراد در هر سنی می توانند از این بازی لذت ببرند. ولی به دلیل اینکه کودکان در دوره رشد فکری و ذهنی قرار دارند، آموزش رشته ی دومینو برای کودکان بسیار مفید تر خواهد بود. در زیر به بعضی از مزایا و اهمیت آموزش بازی دومینو پرداخته شده است.

ارتباطات اجتماعی

هنگامی که کودکان یا دانش آموزان مشغول بازی دومینو هستند نیاز به مشارکت با یکدیگر دارند، آن ها باید قوانین بازی را مورد بحث و توافق قرار دهند و با سایر کودکان و دانش آموزان همکاری لازم را داشته باشند. این مشارکت و همکاری سبب بالا بردن توانایی ایجاد ارتباطات اجتماعی و همکاری در کودکان شده و به آنها آموزش می دهد که به چگونه می توانند با دیگران تعامل و همکاری داشته باشند.

 

افزایش توانایی گفتاری، گوش دادن و تفکر کردن

زمانی که کودکان به بازی دومینو مشغول هستند به سبب تعامل و فعالیت مشارکتی که با یکدیگر دارند، توانایی گفتاری و شنیداری آنها افزایش می یابد. همچنین نوع فکری بازی نیز سبب بالا بردن قدرت تفکر و تلاش آنها در بهبود و ارتقا فکری می شود.

 

تاثیر بازی دومینو بر هوش و خلاقیت کودکان

آموزش رشته ی دومینو برای کودکان از انواع جهات آموزشی و فکری، خود تاثیرات مفیدی در هوش و استعداد کودکان دارد. در این بازی انتخاب یک راهبرد معین و اجرای نقشه ساخت دومینو به انتخاب های فکری نیازمند است که خود باعث تقویت خلاقیت در کودکان می شود(بیتوته).

از اهداف دیگر دومینو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– تقویت و پرورش هوش تصویری- فضایی

– افزایش قدرت توجه و تمرکز

-افزایش خلاقیت

-تقویت مهارت های حسی- حرکتی

-تقویت حافظه و بهبود مهارت های شناختی

رشته جذاب دومینو در لکوایران

لکودومینو، رشته ای است که در آن فرد مهره ها را می چیند و شکل های متنوعی را ایجاد می کند. این رشته در لکو به دو صورت کارگاهی و یا ترمیک برگزار می گردد. در دوره ترمیک که شامل 5 ترم می باشد و در هر ترم کودکان با تکنیک های جدید آموزشی آشنا می شوند.

دانش آموزان پس از یادگیری موارد مختلف در این دوره ها، آمادگی لازم برای ورود به مسابقات استانی و در رده بعدی، حضور در جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران را پیدا خواهند کرد. این جشنواره هر ساله در یکی از دانشگاه های معتبر کشور و با حضور دانش آموزانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد و بستر مناسبی برای محک زدن دانش و توانمندی دانش آموزان عزیز خواهد بود.

همچنین نفرات برتر این جشنواره امکان حضور در مسابقات جهانی را نیز خواهند داشت.

رشته ی دومینو

جهت ثبت نام به نمایندگی های لکو در سراسر کشور تماس مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

ویدئو معرفی رشته لکو دومینو:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *