به گزارش روابط عمومی لکوایران، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران به صورت غیر متمرکز در سراسر کشور برگزار گردید.
جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی  لکوکاپ ایران، به عنوان بزرگترین رویداد پژوهش محور دانش آموزی خاورمیانه  هر ساله در فروردین و اردیبهشت ماه برگزار می گردد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور،  برگزاری این رویداد، به تاریخ دیگری موکول شد.

هفدهمین دوره این جشنواره، براساس برنامه ریزی صورت گرفته قراربود در تاریخ ۲۹ فروردین در دانشگاه تهران برگزار گردد. با توجه به شیوع این ویروس و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده ایشان، تصمیم تیم برگزارکننده بر ایجاد روش جدید در جهت برگزاری این دوره از جشنواره شد. همچنین با توجه به اینکه این جشنواره به عنوان تکمیل کننده چرخه ی آموزشی دانش آموزان می باشد، لذا برگزاری آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

باتوجه به اینکه یکی از رسالت های مهم و اساسی لکوکاپ ایران، حفظ شور و نشاط و ایجاد یک فضای رقابتی سالم در بین دانش آموزان است، لذا حمایت بسیار بالایی در نحوه برگزاری آن وجود داشت که بتواند به اهداف مدنظر خود برسد. همچنین مقدمات ایجاد رضایت لازم در شرکت کنندگان، اولیا و نمایندگان محترم نیز فراهم گردد.
پس از بررسی های فراوان و برگزاری جلسات متعدد و فشرده ی دبیرخانه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، روشی بسیار جالب اما پیچیده و پرفشار برای برگزاری انتخاب گردید.

در زمانیکه بسیاری از جشنواره ها و مسابقات یا بصورت کامل لغو گردید و یا با کارهای بسیار ساده تر برگزاری آنها انجام شد، لکوایران با در نظر گرفتن اصل رسالت خود تصمیم به برگزاری غیرمتمرکز و همزمان این رویداد بزرگ ملی گرفت. تصمیمی که شاید چالش های اجرایی آن بسیار در ابتدای راه مورد بحث قرار گرفته بود.

اما با افتخار اعلام می نماییم، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی- پژوهشی لکوکاپ ایران، بصورت غیرمتمرکز در ۱۰۵ پایگاه منتخب در سراسر کشور برگزار گردید.

این دوره در قالب ۱۸ لیگ و در ۹ روز اجرایی شد. از نکات قابل توجه آن، برگزاری یک رویداد علمی- پژوهشی دانش آموزی بصورت همزمان در هر لیگ و نحوه ارائه سوالات و دریافت پاسخ نامه ها در جهت حفظ سلامت آزمون بود.

در این دوره از جشنواره دانش آموزان در قالب ۱۸ لیگ کارگاهی و مسابقاتی باهم به رقابت پرداختند.

لیگ های مسابقاتی عبارتند از:  لکومس(محاسبات ذهنی و چرتکه ای)، لکوسام(سرعت انتقال و محاسبات)، لکوکیو(مزرعه فکر)، لکوروبو(ربات فوتبالیست مقدماتی، تخصصی و پیشرفته/ ربات پارک نوری/ربات آتشنشان/ ربات جنگجوی مقدماتی و آزاد)، لکولب(علوم آزمایشگاهی) و لکومجیک(الکترونیک).
لیگ های کارگاهی عبارتند از:  لکودومینو، لکوپل(سازه های ماکارونی)، لکوفلای( هوافضا)، لکوبیو(تشریح جانوری) و لکوپد(پژوهش دانش آموزی).

خدا را شاکریم که توانستیم دراین دوره علی رغم چالش های بسیار زیاد، سبک جدیدی در سنجش و ارزیابی دانش آموزان عزیز ایجاد نماییم. کسب رضایت خانواده های شرکت کننده و دانش آموزان عزیز، خود گواه بر این موضوع می باشد.

در این جشنواره جوایز نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد ریال به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

نفرات برتر این دوره از جشنواره لکوکاپ ایران، پس از تصحیح اوراق و بازبینی نتایج آزمون های عملی از تاریخ ۱۹ مهر لغایت ۲۵ مهر از طریق سایت لکو به نشانی Leco.ir و پیج اینستاگرام لکو به نشانی Leco.ir منتشر خواهد شد.

هفدهمین جشنواره لکوکاپ ایران- طرقبه

هفدهمین جشنواره لکوکاپ ایران- اهواز

هفدهمین جشنواره لکوکاپ ایران- گلوگاه

هفدهمین جشنواره لکوکاپ ایران- کرمان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *