مصاحبه با مدیرعامل لکوایران

مصاحبه با مدیرعامل شرکت لکوایران در شبکه تخصصی ایران کالا

در این برنامه،از جناب مهندس یاسر خداداد، مدیرعامل شرکت لکوایران دعوت شد و ایشان در مورد محصولات شرکت لذت الکترونیک ایرانیان و روش استعدادیابی در دانش آموزان و اهداف و برنامه های خود صحبت کردند.

خلاصه ای از صحبت های مدیرعامل شرکت لکوایران

شرکت لذت الکترونیک چه محصولاتی را ارائه می دهد؟

این محصولات، در حوزه پژوهش دانش آموزی می باشد و برای بازه سنی 6 تا 18 سال مناسب می باشد.

حتی محصولاتی برای کودکان کمتر از 6 سال نیز وجود دارد.

با توجه به اهمیت بحث استعدادیابی و فعالیت 13 ساله ی شرکت لکو در این زمینه، محصولات ارائه شده مبتنی بر هوش و استعدادیابی و نظریه ی هوش های چندگانه گاردنر طراحی شده است.

مراحل استعدادیابی به چه شکل صورت می گیرد؟

برای این کار، درمرحله اول هوش یا استعداد غالب دانش آموز مورد بررسی قرار می گیرد و استعداد او شناسایی می گردد.(کشف استعداد)

سپس در مرحله دوم، با استفاده از این محصولات، (تقویت استعداد) صورت می گیرد. اما تنها این دو مرحله کافی نمی باشد.

در مرحله آخر، مهم ترین بخش استعدادیابی یعنی(نمایش استعداد) صورت می گیرد.

این اقدام، در مسابقاتی تحت عنوان “مسابقات لکوکاپ” انجام می گیرد و دانش آموزان پس از تمرین و تکرار بسیار و تقویت استعداد در خود، در این مسابقات شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا، این مسابقات به صورت غیر متمرکز در سراسر ایران برگزار می گردد.

 در حال حاضر چه اقداماتی برای استعدادیابی دانش آموز صورت می گیرد؟

فرآیند استعدادیابی، توسط متخصصین و نمایندگان لکو در سراسر کشور صورت می گیرد.

در شرکت لکو، حدود 400 نفر نماینده مشغول به کار می باشند.(حتی در محروم ترین مناطق ایران نیز نماینده وجود دارد).

همچنین بازی هایی مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر(مانند هوش ریاضی-منطقی، جسمی-حرکتی، تجسمی، فضایی و …) در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و علاوه بر آن یک آزمون کتبی نیز از هر فرد گرفته می شود.

 نتیجه ی این بازی ها و آزمون، در یک کارنامه تحلیلی به اولیا تحویل داده می شود

در نهایت، هوش غالب دانش آموز و شغل هایی که برای آن فرد مناسب است، مشخص می شود.

به طور کلی می توان گفت که لکو، یک مسیر و بستر  مناسبی را برای دانش آموزان  می سازد.

بسته های آموزشی لکو چگونه است؟

این بسته ها، بسیار متنوع و جذاب می باشد. به عنوان مثال، برای رشته رباتیک، بسته های اکونومی طراحی شده است که از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دانش آموزان نیز به کمک مربیان خود و خلاقیت خودشان که بسیار عنصر مهمی در رشته رباتیک می باشد،قطعاتی را می سازند.

از جمله محصولات پرطرفدار دیگر، پک های لکومس(محاسبات ذهنی با چرتکه) می باشد که در ظاهر همان جمع و تفریق در ریاضیات است اما در باطن، پس از ورود به این رشته،  می توان به افزایش سرعت عمل، عکس العمل و تمرکز در دانش آموزان پی برد.

به طور کلی می توانیم بگوییم که هر کدام از این رشته ها، مربوط به یک هوش است. مثلا رشته لکومس، مربوط به هوش ریاضی-منطقی ، رشته لکوروبو مربوط به هوش تجسمی-فضایی و رشته لکودومینو ترکیب این دو نوع هوش می باشد.

بازاریابی و تبلیغات به چه شکل صورت می گیرد؟

در انتهای این مصاحبه، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در واقع نمایندگان لکو در سراسر کشور، این کار را انجام می دهند و محصولات را به اولیا معرفی می کنند و در نهایت استعدادیابی را انجام می دهند.

 

فایل  مصاحبه مدیرعامل لکوایران در شبکه ایران کالا:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *