علم ریاضیات  از علوم پایه ای جهان محسوب شده و کشف و بررسی مسائل آن به دلیل پر رمز و راز بودن ریاضی از دشوارترین راه ها تلقی می گردد. ریاضیات یک زبان جهانی بوده و بی شک پیشرفت امروز جهان به سمت مدرنیته را مدیون علم ریاضیات و محاسبات آن هستیم.

ریاضیات به مطالعه و بررسی مباحثی چون جبر، هندسه، نظریه اعداد و آنالیز آنان می پردازد. ریاضیدان ها به دنبال این مسئله هستند تا به الگوهایی دست یابند تا بتوانند از آنها بهره برده و حدسیات و فرضیات خود را به صورت فرمول درآورند. آنان درستی و نادرستی فرضیات خود را با اثبات ریاضی نشان می دهند.

تاریخچه علم ریاضی

حساب، به معنای علم اعداد و دارای ریشه ای یونانی می باشد. نخستین اعداد ثبت شده نیز خطوطی بودند که روی یک چوب کشیده شده و به آنها چوب خط می گفتند. این خطوط را به دسته های چندتایی ( دوتایی و 5 تایی) تقسیم بندی می کردند. بعد از مدت ها به آنها، نمادهای خاصی اختصاص پیدا کرد و یک دستگاه ایجاد شد. علم ریاضی، با استفاده از منطق و تجرید از مفاهیمی مثل محاسبه، اندازه گیری، شمردن و مطالعه نظام مند اشکال و اشیا به وجود آمد. از زمانی که انسان نوشتن را آموخت، ریاضیات کاربردی نیز به عنوان یکی از فعالیت های بشر وجود داشته است.

تراختنبرگ که بود؟

یاکوف تراختنبرگ، ریاضیدان روسی، مبدع روش محاسبه ذهنی به روش سریع می باشد. وی  در سال ۱۹۵۰ مؤسسه ریاضی زوریخ را بنا نهاد که صبح‌ها شاگردان هفت تا هجده ساله و عصرها زنان و مردان علاقمند به این روش، در سر کلاسهای درس وی حاضر می‌شدند و از سادگی روش جدید او در ریاضیات لذت می‌بردند.

روش تراختنبرگ، روشی برای انجام محاسبات سریع ریاضی می باشد. تراختنبرگ، در دورانی که در زندان های نازی ها اسیر و تحت فشار بود، برای رهایی ذهن خود، این روش را اختراع کرد. این روش شامل الگوریتم هایی است که فرد با به خاطر سپردن آنها می تواند محاسبات پایه ریاضی را به سهولت و سرعت انجام دهد و به جواب برسد.

مزایای مهم روش تراختنبرگ عبارتند از: سرعت بالاتر و دقت و سهولت بیشتر در انجام محاسبات.

تراختنبرگ بر این اعتقاد بود که علت اینکه برخی از ما در کار با اعداد دچار مشکلاتی هستیم، سختی و دشواری فهم حساب و ریاضیات نیست، بلکه علت آن در روش های کهنه و قدیمی است که با آن آموزش دیده ایم.

رشته لکوسام( محاسبات سریع ریاضی)

امر یاددهی، از اصول مهم و اساسی برای تشویق دانش آموزان به امر آموزش و یادگیری محسوب می شود. شرکت لکوایران نیز، در راستای نیل به اهداف پژوهش محور دانش آموزی، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در قالب رشته جدید و جذاب لکوسام(محاسبات سریع ریاضی) کرده است.

لکوسام مجموعه روش هایی برای محاسبات ریاضی است که به دانش آموزان کمک می کند تمامی محاسبات پیچیده ریاضی(چهار عمل اصلی به علاوه جذر و توان) را با دقت و سرعت بالایی انجام دهند، به طوریکه سرعت محاسبات به میزان 8 تا 22 برابر افزایش یابد.

رشته لکوسام، با استفاده از دانش به روز و پژوهش اساتید برتر لکوایران و بهره گیری از بهترین کتب مرجع جهانی برای دانش آموزان عزیز تهیه و تدوین گردیده است. در این رشته، متدها بر فرمول ها غلبه داشته و مفاهیم محاسبات سریع ذهنی و ریاضی برای توانمند شدن تدریس می گردد. در رشته لکوسام، سعی شده است که مطالب با انسجام و نظم خاصی به دانش آموزان ارائه شود تا آنان با تمرکز بیشتری مطالب را دریافت کنند. همچنین مدرسین این رشته در حین آموزش، تمرین های ذهنی ای را به دانش آموزان ارائه میدهند که باعث افزایش میزان یادگیری و تثبیت آن خواهد شد.

اهداف رشته لکوسام  

– تقویت هوش منطقی – ریاضی

–  افزایش سرعت یادگیری

– افزایش قدرت به یادسپاری

– افزایش خلاقیت

– افزایش قدرت حل مسئله

– افزایش توجه و تمرکز

– افزایش اعتماد بنفس

این رشته، در ۵ ترم و هر ترم دارای یک کتاب برای آموزش می باشد. امکان برگزاری ترم بندی فشرده برای افرادی که می خواهند در آزمون های مختلف و یا المپیاد کشوری شرکت کنند، نیز فراهم گردیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آموزشی لکوسام، میتوانید به سایت لکو به نشانی Leco.ir مراجعه و یا با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید.

 

لکوسام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *