محاسبات سریع ریاضی

فواید و اهداف محاسبات سریع ریاضی


کاربرد محاسبات سریع ریاضی:

محاسبات سریع ریاضی باعث صرفه جویی در وقت و همچنین عدم استفاده از ماشین حساب در محاسبات می شود.

باور کنید یا نه، روش‌های سریع و آسان برای انجام مسائل پیچیده ی ریاضی و ضرب های چند رقمی در هم و.. وجود دارد که باعث صرفه‌جویی در وقت، کاغذ و باتری‌های ماشین‌حساب می‌شود؛ درست است. ما قصد داریم اسراری را برای ریاضیات سریع ذهنی باز کنیم تا کودکان شما با قدرت ذهنی و تمرکز بیشتر روی موضوعات مختلف به مدارج بالای علمی دست یابند

چرا محاسبات سریع ذهنی مهم است؟

در جامعه‌ای با فناوری مانند ما، چرا به ریاضی ذهنی احتیاج دارید؟

خوب، در اینجا چند دلیل عالی وجود دارد.

-باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود، به‌ویژه در شرایطی که ماشین‌حساب مجاز نیست.

همیشه بخش‌هایی وجود دارند، همچون کنکور سراسری که ماشین‌حساب‌ها مجاز نیستند. به‌جای گذراندن وقت ارزشمند به ضرب برای مثال ۱۰۸۲ در ۹، می‌توانید جواب را در نیمی از زمان به دست آورید و تلاش‌های خود را در جای دیگر صرف کنید .

-مغز شما را هوشمند نگه می‌دارد.

بله، این ماشین‌حساب‌های اسرارآمیز و جدید چیزی فراتر از مفید بودن هستند. اما وقتی بیش‌ازحد به فن‌آوری متکی هستید، می‌توانید احساس کنید که همه‌چیز شروع به لغزش می‌کند. درست است؟ این نمی‌تواند فقط برای من باشد و به همین دلیل است که مردم سودوکو، معما و جدول کلمات متقاطع را انجام می‌دهند. ریاضیات سریع ذهنی فقط یکی دیگر از تمرین‌های مغزی است و قطعاً ارزش تلاش را دارد.

-به نظر جالب می‌آید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این امری چشمگیر است و باعث می‌شود وقتی شخصی مثلا می‌خواهد بداند حاصل‌ ضرب ۲۷۳ در۱۱ چیست، شما احساس می‌کنید مثل یک شخص در یک فیلم جیمز باند هستید و می‌توانید پیش از انجام تایپ کردن شخصی، جواب صحیح را بگویید و این کمی شبیه به یک ترفند جادویی علمی است!

به‌هرحال، مطمئناً علاقه‌مند خواهید بود کمی بیشتر از دنیای مرموز اعداد را یاد بگیرید.

از طریق تمام این تکنیک‌ها، این اصلی‌ترین چیزی است که باید به خاطر بسپارید:

هر ترفند دارای قوانین مختلفی است که باعث می‌شود آن قانون، کارایی داشته باشد و شما باید آن را یاد بگیرید. همچنین  بلافاصله با دیدن یک عدد (یا یک جفت عدد) قوانین متناسب با آن را تشخیص دهید.

اهداف کلی  محاسبات سریع ریاضی

-اخذ بهترین تصمیم در کمترین زمان ( مدیریت بحران)

 -تقویت حافظه بلند مدت

-تبدیل نگرش تک بعدی به چند بعدی

-افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس

 -افزایش توانمندی سرعت محاسبات ذهنی افراد

-استفاده از دو نیمکره ذهن به طور همزمان ( مدیریت زمان)

-آشنایی با دنیای ریاضیات

که این هفت هدف مکمل یکدیگرند.

رشته لکوسام، با استفاده از دانش به روز و پژوهش اساتید برتر لکوایران و بهره گیری از بهترین کتب مرجع جهانی برای دانش آموزان عزیز تهیه و تدوین گردیده است. در این رشته، متدها بر فرمول ها غلبه داشته و مفاهیم محاسبات سریع ذهنی و ریاضی برای توانمند شدن تدریس می گردد. در رشته لکوسام، سعی شده است که مطالب با انسجام و نظم خاصی به دانش آموزان ارائه شود تا آنان با تمرکز بیشتری مطالب را دریافت کنند. همچنین مدرسین این رشته در حین آموزش، تمرین های ذهنی ای را به دانش آموزان ارائه میدهند که باعث افزایش میزان یادگیری و تثبیت آن خواهد شد.

این رشته، در ۵ ترم و هر ترم دارای یک کتاب برای آموزش می باشد. امکان برگزاری ترم بندی فشرده برای افرادی که می خواهند در آزمون های مختلف و یا المپیاد کشوری شرکت کنند، نیز فراهم گردیده است.

 

فواید محاسبات سریع ریاضی
کاربرد و اهداف کلی محاسبات سریع ریاضی برای کودکان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آموزشی لکوسام، میتوانید به سایت لکو به نشانی Leco.ir مراجعه و یا با شماره ۲۶۳۲۳۶۱۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *