جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران عنوان بزرگترین رویداد پژوهش محور دانش آموزی در سطح کشور و خاورمیانه می باشد.

این جشنواره این بار از آغاز، با شکلی جدید در حال اجرایی شدن می باشد. پس از شیوع کرونا و عدم برگزاری رویدادهای مختلف علی الخصوص رویدادهای دانش آموزی در سطح کشور، لکوایران تلاش جدیدی منطبق بر شرایط را آغاز نمود. تلاشی که مبتنی بر حفظ انگیزه و روحیه دانش آموزان می باشد. شاید در این روزها بیشتر بتوان در خصوص معنای حرکت بر اساس تغییرات صحبت کرد.

لکوکاپ ایران هر ساله با حضور چند هزار دانش آموز از سراسر کشور در مراکز معتبر علمی کشور برگزار می گردید. این برگزاری بصورت حضوری و متمرکز در مراکز علمی بوده است.

شیوع کرونا موجبات برگزاری رویدادی جدید را برای عرصه دانش آموزی رقم زد. در شهریور ماه سال 99، هفدهمین جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران از حالت متمرکز به غیرمتمرکز در آمد. این موضوع علی رغم تمام سختی هایی که در روزهای برنامه ریزی برای مسئولین اجرایی داشت، اما توانست با موفقیت چشمگیری همراه گردد.

نکته جالب توجه نیز استقبال پرشور خانواده ها از نحوه برگزاری این رویداد بود. با توجه به برگزاری غیرمتمرکز رویداد، دانش آموزان جدیدی توانستند حضور خود را در یک رقابت ملی متصور شوند. همچنین ایجاد یک جریان بسیار قوی از گرد هم آمدن شهرهای کوچک و بزرگ در سطح کشور نیز خود نوید روزهای ایده آل تری برای اجرای همایش های بزرگ با استفاده از ظرفیت های موجود را فراهم آورد.

در همین راستا هجدهمین دوره این جشنواره نیز با الهام گرفتن از دوره گذشته، بصورت غیرمتمرکز در سطح کشور برگزار خواهد شد. در جهت برگزاری این رویداد، 105 پایگاه مختلف در سطح کشور پیش بینی شده است. این جشنواره در 20 لیگ مسابقاتی و کارگاهی برگزار می گردد.

ثبت نام این رویداد هم اکنون در حال انجام بوده و تا تاریخ 15 بهمن ماه 99 ادامه می یابد. زمان برگزاری رویداد از تاریخ 14 اسفندماه تا 20 اسفندماه 99 می باشد.

 

ثبت نام هجدهمین جشنواره لکوکاپ ایران-18

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *