لکوکاپ ایران

لکوکاپ چیست؟

لکوکاپ، بزرگترین رویداد دانش‌آموزی در خاورمیانه می باشد. در این رویداد، هر ساله هزاران دانش‌آموز از سراسر کشور همزمان در یک روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. لکوکاپ این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که در هر رشته که فعالیت کرده‌‌اند با ایجاد بستری مناسب، خلاقیت‌ و مهارت‌های فراگرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان به رقابت بپردازند. همچنین نفرات برتر لکوکاپ ایران به لکوکاپ جهانی فرستاده می‌شوند که هر سال در یکی از کشورهای تحت پوشش لکو برگزار می‌شود.

شرکت لکو ایران سکوی پرتابی برای دانش‌آموزان است تا به مسابقات بین‌المللی لکوکاپ راه پیدا کرده و فرصت رقابت با رقبای بین‌المللی خود را تجربه کنند.

 

تاریخچه لکوکاپ

شرکت لکوایران  با برگزاری 17 لکوکاپ ملی در طول 9 سال اخیر و با ایجاد یک فضای رقابتی سالم در بین دانش آموزان عزیز کشورمان بسیار خوش درخشیده و هر ساله پر شورتر از سال های  گذشته برپا شده است.

لکوکاپ ایران هر سال با حضور حدود 5000 دانش‌آموز 3 تا 18 ساله در 18 رشته متفاوت برگزار گردیده است. پس از پایان مسابقات و اعلام نتایج،  100 نفر برتر مسابقات لکوکاپ ایران به لکوکاپ جهانی اعزام شده  و آن‌جا با صدها دانش‌آموز دیگر از کشورهای منطقه و سایر کشورهایی که لکو در آن‌جا شعبه دارد به رقابت پرداختند.

 

رشته های لکوکاپ

 در طی این سال ها  دانش‌آموزان  آموزش دیده، در رشته‌های متنوعی از قبیل لکوروبو (روباتیک)، لکومس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای )، لکوکیدز (مهندسی خلاقیت)، لکوکیو (مزرعه فکر)، لکولب (علوم آزمایشگاهی)، لکوپل(پل ماکارونی)، لکوفلای (هوافضا)، لکوتری دی (طراحی سه بعدی)، لکودومینو (دومینو)، لکوکمیکار (ماشین سوخت شیمیایی)، لکومجیک (مدارهای الکترونیکی)، لکوسام (سرعت انتقال محاسبات)، لکوبیو (جراحی و تشریح جانوری )، سازه های خلاق و …باهم به رقابت پرداختند.

 

لکوکاپ قبل از کرونا

جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران در سال های گذشته به صورت حضوری در یک روز و به طور همزمان برگزار شد و جوایز نفیسی به نفرات برتر اهدا  گردید.

 

 

مسابقات لکوکاپ
برگزاری جشنواره ملی خلاقیت های علمی پژوهشی لکوکاپ ایران  قبل از کرونا (لکودومینو)

لکوکاپ و کرونا

در سال گذشته به دلیل شرایط پیش آمده، هفدهمین لکوکاپ ایران به صورت غیر متمرکز در تاریخ 29 شهریور 1399 در طی 9 روز برگزار شد. باتوجه به اینکه یکی از رسالت های مهم و اساسی لکوکاپ ایران، حفظ شور و نشاط و ایجاد یک فضای رقابتی سالم در بین دانش آموزان است، لذا حمایت بسیار بالایی در نحوه برگزاری آن وجود داشت که بتواند به اهداف مدنظر خود برسد. همچنین مقدمات ایجاد رضایت لازم در شرکت کنندگان، اولیا و نمایندگان محترم نیز فراهم گردد.

 

نحوه برگزاری لکوکاپ در سال گذشته

بسیار مفتخریم که  در زمانی که بسیاری از جشنواره ها و مسابقات یا بصورت کامل لغو گردید و یا با کارهای بسیار ساده تر برگزاری آنها انجام شد، لکوایران با در نظر گرفتن اصل رسالت خود تصمیم به برگزاری غیرمتمرکز و همزمان این رویداد بزرگ ملی گرفت. تصمیمی که شاید چالش های اجرایی بسیاری را در پی داشت.اما خوشبختانه این رویداد بزرگ ملی در 105 پایگاه منتخب و در قالب 18 لیگ کارگاهی و مسابقاتی در سراسر کشور به بهترین نحو خود برگزار گردید.

 

عملکرد لکو

تیم لکوایران هر ساله با برگزاری مسابقات علمی-پژوهشی، سعی در بهبود کیفیت و شرایط اجرایی مسابقات، به بهترین نحو خود  برای دانش آموزان عزیز کشورمان دارد و این کار به طور هدفمند سازماندهی شده است.

 

لیگ های شرکت کننده ی لکوکاپ 18

هجدهمین لکوکاپ ایران نیز در تاریخ  14 الی 20 اسفند ماه 99 به صورت غیر متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

لیگ های شرکت کننده در این دوره از مسابقات شامل دو لیگ کارگاهی و مسابقاتی می باشد.

لیگ های مسابقاتی شامل:  لکومس، لکوسام، لکوکیو(به صورت کتبی و عملی)، لکوروبو(ربات فوتبالیست مقدماتی، تخصصی و پیشرفته/ ربات پارک نوری/ربات آتشنشان/ ربات جنگجوی مقدماتی و آزاد)، لکولب، و لکومجیک

و لیگ های کارگاهی در رشته های: لکودومینو، لکوپل، لکوفلای، لکوبیو و لکوپد برگزار خواهند شد.

به امید موفقیت دانش آموزان عزیز لکویی که با استعداد و تلاش فراوان خود، لیاقت رسیدن به بهترین جایگاه ها را دارند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *