سنین کودکی یکی از بهترین دوران برای یادگیری زبان انگلیسی است. به خاطر سن کم و قدرت یادگیری بالا، اگر از روشی درست برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنیم، کودک می‌تواند به‌سرعت انگلیسی را یاد بگیرد. روش‌های متنوعی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در مدرسه و منزل وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های آموزش انگلیسی به کودکان، آموزش با بازی است. یادگیری از از این طریق، اثربخشی و ماندگاری بالاتری دارد.

مزایای آموزش انگلیسی به کودکان از طریق بازی

استفاده از روش‌های نادرست آموزشی ممکن است کودک را نسبت به زبان خارجی بی‌میل کند. به همین دلیل معمولاً توصیه می‌شود که مستقیماً به سراغ آموزش زبان نرویم. بلکه با کمک ابزارهای کمک‌آموزشی نظیر کارتون، بازی‌های فردی و گروهی اقدام به آموزش زبان انگلیسی کنیم. در ادامه با برخی از فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان آشنا خواهیم شد:

1-استفاده از بازی برای آموزش زبان، سرگرمی و یادگیری

اولین مزیت استفاده از بازی برای آموزش کودکان، سرگرم‌کننده بودن این روش است. در حقیقت در سنین کودکی نمی‌توان فشار زیادی به کودک وارد کرد. روش‌های سنتی مانند کلاس‌های آموزشی نیز چندان جذاب نیستند. استفاده از بازی، کودک را به زبان انگلیسی مشتاق و علاقه‌مند ‌می‌کند. در حقیقت این روش با کنار هم گذاشتن سرگرمی و آموزش، بصورت غیرمستقیم، امکان آموزش زبان انگلیسی را فراهم می‌کند. البته می‌توان برای اثربخشی بیشتر در کنار بازی اقدام به استفاده از  کتاب ها و پک های آموزشی برای کودکان نیز کرد.

2-همفکری و کار تیمی با بازی

در آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی، فقط به فکر تقویت زبان نیستیم. یکی از مزیت‌های استفاده از این روش، تمرین کار تیمی در سنین کم است. در حقیقت بازی‌های آموزشی گروهی می‌تواند به کودک، کار تیمی و همفکری را نیز آموزش دهد. از طرف دیگر یادگیری جمعی معمولاً منجر به یادگیری عمیق‌تری در سنین کودکی می‌شود.

3-آموزش زبان با بازی، تعاملی‌ترین شیوه یادگیری

در روش‌های نوین آموزشی سعی می‌شود تعامل زبان‌آموز و مدرس در بیشترین حالت ممکن باشد. در حقیقت والدین و معلمان می‌توانند از طریق بازی ارتباط بهتری با کودک برقرار کنند. از طرف دیگر استفاده از بازی هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان در خانه، مهدکودک و میهمانی‌ها از آن برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کرد.

با توجه به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان و لزوم برنامه ریزی در جهت یادگیری این زبان برای فرزندان عزیز ایران زمین، لکوایران با بهره مندی از مدرسینی مجرب و توانمند اقدام به برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق بازی  و با استفاده از روش های خلاقانه کرده است. این دوره با عنوان رشته لکو ایفان در لکوایران در حال برگزاری می باشد.

در این رشته کودکان از طریق پکیج آموزشی که در اختیارشان قرار می گیرد، می توانند با ساخت قطعات مختلف با اصطلاحات و لغات انگلیسی مربوط به آن ها از طریق موسیقی و بازی آشنا  شوند.

این روش آموزشی که مبتنی بر جدیدترین متدها و بهره گیری از به روز ترین منابع آموزشی می باشد، یکی از روش های منتخب در آموزش زبان انگلیسی به کودکان می باشد که با افزایش بالای یادگیری  همراه خواهد بود.

آموزش با بازی

برای آشنایی بیشتر با این رشته و مشاهده ی ویدیو مربوط به آن به لینک زیر در آپارات مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام در دوره های آموزشی لکوایفان، به سایت لکو به نشانی www.leco.ir  مراجعه و یا با شماره 26323611-021 تماس حاصل نمایید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *