[porto_content_box align=”justify” box_effect=”featured-box-effect-2″ animation_type=”bounce”]
بسمه تعالی
گـروه دانش بنیان لکو جـهت نیل به اهـداف مـزرعـه فـکـر و با بـهـره گـیری از مدرسـین ومدیرانی متعهد و حرفـه ای درسال 1391 تشـکیل گردید و تاکنون توانسته با عنایت پروردگار و اسـتقبال مردم عزیز،شعبات متعددی را در سراسر کشور عزیزمان افتتاح کند.کلیه فعالیت های مرکز بر پایه تئوری مزرعه فکر که همان ساختن باورهای دانش آموزان و تقویت روحیه ساختن و تلاش برای حل مسئله به روش های جذاب ، استوار می باشد.

گروه دانش بنیان لـکو در پی اهـداف خود که برپایه تعامل و همـکاری و همفـکری با دسـت اندرکاران،نخبگان و مدرسین علمی و آموزشی کشور می باشد،تلاش می کند در جـهت برنامه پیش بینی شـده کـه پیشـبرد و توسـعه پروژه های علمـی و پرورشی نخبگان و ایجاد بـستر مناسب برای رشـد،ایده پردازی و خلاقیت دانش آموزان است گام بردارد.

اهم فعالیت های مرکز به شرح ذیل می باشد:
  • تولید و بومی سازی محصولات و تجهیزات آموزشی پژوهشی
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت برنامه ریزی شده و ترمیک
  • برگزاری نمایشگاه های علمی پژوهشی به صورت رایگان
  • مشاوره و حمایت جهت حضور در جشنواره جوان خوارزمی و جابربن حیان
  • برگزاری اردوهای علمی پژوهشی دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات خلاقیت های علمی-پژوهشی لکوکاپ از سطوح مدرسه ای تا بین المللی
تمامی فعـالیت های ذکـر شـده در قـالب رشته هایی چون رباتیک(لکوروبو1 و لکوروبو2)،هوافضا(لکوفلای)،محاسبات ذهنی و ریاضی چرتکه ای(لکومس)،مهندسی خلاقیت(لکوکیدز)،علوم آزمایشگاهی(لکولب)،مزرعه فکر(لکوکیو)،ماشین های سوخت شیمیایی(لکوکمیکار)،نجوم و نانوپوشش خواهند داشت.
گروه دانش بنیان لکو با برنامـه ریزی جـهت دار سـعی دارد رشـته هایی متناسـب با عـلوم نوین و فناوری های آینده را در برنامه ریزی آموزشی خود گنجانده و با عضویت در باشگاه ها و ستادهای ملی و علمی مانند ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،همواره متناسب با علوم نوین جهانی گام بردارد.

امید است با توکل بر ایزد منان و همیاری مردم عزیز کشورمان ، بتوانیم گامی در جهت توسعه علمی کشـور برداشته و شاهد پیشرفت فرزندان برومند ایران سرافراز در تمامی عرصه های ملی و جهانی باشیم.

دوره های آموزشی:
لکو، بصورت ترمیک و کارگاهی دوره های آموزشی در رشته های مختلف برای سنین 5 تا 18 سال برگزار می نماید.این دوره ها توسط کارشناسان لِکو مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.
مسابقات:
لِکو،با برنامه ریزی جهت دار مسابقاتی در سطوح مدرسه،شهرستان،استان و کشور برگزار می نماید و همچنین نفرات برتررا به مسابقات ملی ومسابقات جهانی ولنگونگ دبی اعزام می نماید.
جشنواره:
لِکو،با فراهم آوردن دوره های آماده سازی، بستری مناسب جهت حضور دانش آموزان در جشنواره جابربن حیان و جوان خوارزمی را ایجاد می کند.
اردوهای علمی:
لِکو تلاش می کند با فراهم آوردن شرایط مناسب، امکان بازدیداز مراکز علمی و صنعتی را برای دانش آموزان محیا سازدتا آنان را با محیط واقعی فناوری آشنا نمایدو با برگزاری اردوها و کارگاه ها ی آموزشی، علمی مانند رصد های نجومی ،ساخت کوادQuad و.. سعی در به روز رسانی و ارتقای توانایی پژوهش دانش آموزی می نماید.
کارگاه های پژوهشی یک روزه(کارسوق):
لِکو، با برگزاری کارگاه ها ی پژوهشی در زمینه رصد های نجومی ،هوافضا(ساخت کوادQuad)، نانو،پل های ماکارونی،مزرعه فکرو.. سعی درایجاد انگیزه و تقویت روحیه پژوهش دانش آموزی می نماید.این کارگاه ها یک روزه بوده و در پایان ضمن برگزاری نمایشگاه، نتایج پژوهشی دانش آموزان به شرکت کنندگان در کارگاه، گواهی صادر می شود.
[/porto_content_box]
[porto_content_box align=”justify” box_style=”featured-boxes-style-4″]

لکوفلای

لکوپل

لکوکمیکار

لکوروبو

لکودومینو

لکوکیو

لکومس

لکولب

[/porto_content_box]