• از لکوکاپ چه میدانیم؟

سالانه در سطح کشور رویدادهایی دانش آموزی در رشته های مختلف با رویکرد خلاقیت و پژوهش برگزار می گردد. هدف از برگزاری چنین رویدادهایی تقویت روحیه مهارت آموزی، افزایش اعتماد به نفس و ترویج فرهنگ پژوهش می باشد. در همین راستا سیر برگزاری مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز و تا سطح جهانی ادامه می باید. در هر مرحله بر حسب سطح، گروه هایی به عنوان مجری برگزاری این رویداد تعریف می شوند. نفرات برتر رویدادهای منطقه ای، با اخذ مجوز لازم خود را برای رقابت در سطح ملی آماده می نمایند. رویدادهای ملی هر کشور سالانه یکبار در پایتخت همان کشور برگزار شده و پس از انجام یک رقابت سالم نفرات اول تا سوم مجوز حضور در سطح جهانی را دریافت می نمایند. لازم به ذکر است که این مسابقات بدون هیچ گونه حمایتی از طرف نهادها و مراکز دولتی برگزار می گردد. سطح جهانی این مسابقات توسط شرکت علم الراقی هر ساله در کشورهای منتخب برگزار می شود و با توجه به رایزنی های انجام شده، این امکان برای نفرات برتر رویداد ملی لکوکاپ ایران فراهم شده تا بتوانند بصورت بورسیه در این رویداد شرکت نمایند. بدیهی است حضور در تمامی این رویدادها بصورت کاملا اختیاریست.

رشته های مسابقاتی و کارگاهی

تمامی رویدادها در رشته های مختلفی اعم از لکوروبو، لکومس، لکولب، لکوکیو، لکوسام و … در زیر شاخه های مختلف و در رده های سنی در قالب لیگ مسابقاتی و یا کارگاهی به شرح ذیل برگزار میگردد:

لکوروبو در 6 لیگ مسابقاتی (فوتبالیست مقدماتی، فوتبالیست پیشرفته، جنگجوی ابتدایی، جنگجوی آزاد، پارک نوری و آتش نشان)

لکومس در 4 لیگ مسابقاتی ( هر لیگ در رده سنی خاصی جهت امکان حضور همه سنین)

لکولب در 2 لیگ  (مقطع ابتدایی و متوسطه)

لکوکیو در 2 لیگ (با دو رده سنی متفاوت)

لکوسام در 1 لیگ مسابقاتی (در یک رده سنی مشخص)

  • قوانین اردوی جهانی

قوانین اردوی جهانی، هر ساله در ماه اکتبر میلادی اعلام گردیده و داوطلبان می توانند از طریق کارگزاری شرکت علم الراقی در ایران ثبت نام خود را انجام دهند. شایان ذکر است که تنها نفرات برتر لکوکاپ ایران، جهت حضور در این رویداد بورسیه دریافت می نمایند و سایرین می بایست از طریق کارگزاری این شرکت اقدام نمایند.

اردوی جهانی هر ساله با تصمیم عامل برگزاری مسابقات (شرکت علم الراقی)، از بین سه کشور منتخب که حائز شرایط میزبانی می باشند، انتخاب و دستورالعمل های لازم جهت حضور نفرات برتر از طریق این شرکت عمانی به کشورهای مختلف ارسال می گردد. در سال 2019 این مسابقات در کشور امارات متحده عربی شهر دبی برگزار گردید.

اردوی جهانی در سال 2020 با اعلام آمادگی نمایندگی های لکو جهانی در کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عمان همراه شد که در نهایت با توجه به ارزیابی های انجام گرفته کشور ترکیه به عنوان میزبان این دوره انتخاب گردید.

گزارش تصویری از لکوکاپ جهانی 2023 در عمان

گزارش تصویری از لکوکاپ ملی 1401 در دانشگاه صنعتی شریف

گزارش تصویری از لکوکاپ منطقه ای ساری

گزارش تصویری از لکوکاپ منطقه ای بندرعباس